شناسهٔ خبر: 69359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان:

زلزله به ۸۳ واحد مسکونی و یک مسجد در "مسجدسلیمان" آسیب وارد کرده است

مسجدسلیمان کریمی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵/۷ دهم ریشتری صبح امروز و ثبت چندین پس لرزه در مسجدسلیمان گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها زلزله صبح امروز به ۸۳ واحد مسکونی و یک مسجد در این شهر آسیب وارد کرده است.

کریمی، رییس اداره راه و شهرسازی مسجد سلیمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از زلزله ۵/۷ دهم ریشتری صبح امروز چندین مورد پس‌لرزه نیز در منطقه رخ داده است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های مقدماتی ساختمان های اداری دولتی شهرستان از این زلزله آسیبی ندیده اند اما برخی از واحدهای مسکونی قدیمی شهر مسجدسلیمان آسیب دیده اند و بر اساس آخرین اطلاعات ۸۳ واحد مسکونی از زلزله صبح امروز آسیب دیده اند. 

وی با اشاره به گزارش یک مورد ریزش کوه در منطقه گل گیر این شهرستان افزود: مسجد کوی المهدی مسجد سلیمان نیز از این زلزله آسیب دیده است و متاسفانه یکی از شهروندان در اثر ترس از زلزله دچار عارضه سکته شده است که به مرگ وی منجر شد.

کریمی اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار هیچکدام از محورهای ارتباطی منطقه در اثر زلزله آسیب ندیده و همه مسیرها باز است.

گفتنی است: ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه، ۱۷ تیرماه زلزله ای به بزرگی ۵/۷ دهم ریشتر  در عمق ۱۷ کیلومتری زمین و در ۱۹ کیلومتری مسجدسلیمان به وقوع پیوست. بر اساس گزارش ها کانون این زلزله منطقه گلگیر شهرستان مسجدسلیمان بوده است.